India Trip! - Reisverslag uit Mysore, India van Esther Linden - WaarBenJij.nu India Trip! - Reisverslag uit Mysore, India van Esther Linden - WaarBenJij.nu

India Trip!

Door: esthervdlinden

Blijf op de hoogte en volg Esther

23 Mei 2012 | India, Mysore

Hallo Allemaal,

Dit keer een update vanuit India! Ik ben inmiddels al een paar dagen met Susanne aan het reizen!
Vorige week ben ik begonnen met vakantie vieren! Hele gezellige week met Jacqueline gehad in Pokhara! Het paragliden was echt een supervette ervaring! Heb er met volle teugen van genoten en een er zijn een hoop leuke foto's gemaakt! Donderdag zouden we eigenlijk met de Gorephani trekking beginnen, maar er was helaas alweer strike in heel Nepal! Eigenlijk is het heel onhandig zo'n strike, want je kan dus nergens komen en er zijn ook maar heel weinig winkels en restaurants open. Toch hebben we ons wel weten te vermaken hoor, wees niet bang... Onze trekkinggidsen waren woensdagavond al aangekomen en met hen zijn we donderdag naar de world peace pagoda geklommen, boven op de berg aan het fewa meer. Was een aardige klim bij deze temperatuur, maar uiteindelijk wel de moeite waard! We zijn het meer op en neer over gestoken met zo'n leuk typisch langwerpig roeibootje!
Tijdens de strike hebben we ook nog 2 Nederlandse jongens ontmoet in ons hotel, waarmee we hebben gekaart, gegeten en gezwommen die strike-dagen.
Vrijdagavond werd ons medegedeeld dat er zaterdag nog steeds strike zou zijn, dus ik zag mijn trekking al helemaal in het water vallen. Frustrerende situatie dus, en jullie kennen me, dat kan ik heel slecht hebben. Na veel gedoe, gewacht en andere opties, was de strike ineens toch over en konden we 's middags aan de trekking beginnen. We hadden nog maar 3 dagen in plaats van 5 over natuurlijk, dus we zouden in 2 dagen naar het hoogste punt trekken en in de laatste dag in een keer terug!
Ook de trekking was pittig, met echt enorm veel trappen (dag 2 was maar liefst 5 uur trappen op lopen), maar zeker de moeite waard! Dag 3 klommen we 's ochtends om 4.00 uur de laatste 400 m naar Poonhill, (3210 m) zodat we de Himalaya range bij zonsopkomst zouden kunnen zien! En we waren geluksvogels, want het was heel helder en het uitzicht was dan ook adembenemend mooi!
Na een lange afdaling en een pootjesbaadsessie met gratis voet-spa kwamen we tegen de avond aan in Pokhara en hebben we er een gezellige muzikale laatste avond van gemaakt in een jazz bar met live muziek, die we zelf moesten maken;).
Dinsdag scheidden onze wegen zich en liet ik Jacqueline in Pokhara, terwijl ik de bus naar Kathmandu nam. 's avonds heb ik daar nog gezellig Nepal afgesloten met onze trekkinggidsen in hun favoriete restaurant.
De volgende dag ben ik in alle vroegte naar het internationale vliegveld vertrokken voor mijn reisdag naar Zuid-India, Cochin. Na veel papierwerk, veel stijgen en dalen, veel wachten en een rare indische man zag ik om 8 uur eindelijk Susanne staan op het vliegveld. Samen een taxi genomen naar Fort Cochin, waar Susanne al een hotel had geregeld in de tijd dat ze op mij zat te wachten. Het is grappig, want het is eigenlijk geen echt hotel, maar een homestay. Dat heb je hier wel meer volgens mij, mensen verhuren dan gewoon een paar kamers bij hun huis. Het zijn ontzettend aardige mensen en ze willen je met alles helpen. Na een lange dag voor ons beiden bleek slapen toch moeilijker dan we dachten als je nog zoveel bij te kletsen hebt.
Onze eerste dag goed begonnen met banana pancake, waarna we heel fort Cochin hebben rondgelopen, dat is geen echt fort, maar een gedeelte van de stad, waar de meeste dingen te zien zijn. Het is half rond en omgeven door zee. De chinese visnetten waren indrukwekkend om te zien en we hebben kokosmelk staan drinken uit een kokosnoot, helemaal vakantiegevoel. Verder lag er nog een mooie kerk en een synagoge. Het is een beetje een multicultureel stukje van Cochin, want er zijn dus zowel Nederlandse en christelijke invloeden als Hindische en Islamtische invloeden.
Vrijdag hebben we een boottrip door de backwaters gemaakt! Het begon op een wat grotere overdekte, maar typische backwater-boot op een grote rivier en na een typische Kerala-lunch op palmblad hebben Susanne en ik de trip voortgezet in een kleinere roeiboot, waarmee we door de nauwere backwaters voeren en je echt het Jungle-gevoel krijgt!
Hierna zijn we verder oostelijk getrokken naar Kumily, waar we een nature walk hebben gedaan 's ochtends in het Periyar wildlife park. Helaas niet heel veel dieren gezien, een aantal zwarte open en een paar herten. Vervolgens 's middags de ultieme olifantenervaring!
Een ritje van een uur op onze grote vriend, daarna moest ik dat grote lijf overal wel 5 x wassen denk ik, terwijl susanne een beetje met de tuinslang stond te klieren! Als beloning kreeg ik daarna een douche op de rug van de olifant!
's avonds hebben we een kookcursus met typisch voedsel uit kerala gedaan bij een vriend van homestay-eigenaar uit kochi en dat was heel gezellig! Na een tijdje vroegen ze ook wat we voor werk deden. Toen schaamden ze zich helemaal dat ze flauwekul met me hadden gemaakt, want blijkbaar kijken ze hier heel erg tegen dokters op (zelfs als je er nog geen bent). Ik moest vervolgens bij heel de familie een diagnose stellen en hij noemde de hele avond dokter (misschien was Esther toch best moeilijk;)).
Maandagochtend hebben we vroeg de bus naar Mettupulayam genomen, want het was een heel eindje rijden, maar liefst 9 uur. Keistoffig kwamen we aan natuurlijk, want een bus met de raampjes dicht is ook niet erg lekker bij die temperaturen en geurtjes hier. In deze stad is eigenlijk verder niks te beleven, maar vanaf hier zou 's ochtends vroeg een miniatuurtreintje naar Ooty rijden met een geweldig uitzicht. We moesten hiervoor wel al om 5.15 in de rij gaan staan, maar het was de moeite waard uiteindelijk. Dinsdag rond de middag bereikten we Ooty, weer een wat grotere stad, met een aantal leuke dingen, zoals een meer en botanische tuinen en wat leuke restaurantjes en we hebben dus lekker veel door de stad gekuierd en weer eens wat anders gegeten dan de afgelopen dagen (waarin we steeds ontbeten met koekjes en fruit of ittly/dosa (rijstdeegjes gestoomd of gebakken)met een sausje en hetzelfde verhaal voor de lunch eigenlijk).
Woensdagochtend om 9.00 vertrokken naar mysore na een goede nachtrust. Prima busrit op een irritante buschauffeur na die de hele tijd geile gezichten na me zat te trekken via de zijspiegel, getver.. heb susanne's sjaal mooi voor mijn beeld gehangen;)Na mysore gaan we verder naar Bangalore, waar we Daisy (vriendin uit mijn jaarclub) ook nog gaan opzoeken. Dus dat wordt gezellig, want die heb ik al een paar maanden niet gezien!Verder staan Hampi, Goa en Mumbai nog op het programma voor de komende twee weken.

Ik zal mijn best doen nog een update te schrijven vanuit India, anders horen jullie de verhalen zeker als ik weer thuis ben!
Alle trouwe lezers bedankt voor jullie leuke reacties!

  • 23 Mei 2012 - 18:20

    Kim:

    Schitterend zo op de rug van die olifant! Echt een mooie foto!
    Nog heel veel plezier de laatste weken, geniet ervan en dan horen we binnenkort weer wat in het echt van je! :)

  • 23 Mei 2012 - 19:02

    Daisy:

    Heel leuk verhaal esther:) Je hebt al meer dingen gezien dan ik. Ik ga over 2 weken nar kerela:) Zoals ik je verhaal lees, belooft dat heel wat. Ik heb echt zin om je weer te zien in Bangelore. Ik sta te popelen, eindelijk na zoveel maanden. Goed reis en tot vrijdag! liefs xx

  • 23 Mei 2012 - 19:07

    Lavita:

    Wat een avonturen weer! Heb eventjes op de landkaart opgezocht waar jullie nu precies zitten, want daar in het zuiden ben ik geboren. Al zag ik dat jullie daar toch nog wel een behoorlijke afstand vandaan zaten, maar het is natuurlijk ook zo'n groot land! Wat een ontzettend gave foto trouwens waarbij je die douche van die olifant krijgt! Geniet nog van jullie trip en we zien jullie over een paar weekjes weer!

  • 23 Mei 2012 - 19:19

    Annemarie:

    Prachtige fotos! En als trouwe lezer kijk ik uit naar hopelijk nog een verhaal uit India! Veel plezier nog en geef Daisy ook knuffel van mij! Kus!

  • 23 Mei 2012 - 19:38

    Toos Timmermans:

    Geweldig verhaal !
    Geniet maar volop van de resterende tijd in India en van al het moois wat je nog gaat zien en doen. Je weet nu hoe snel de tijd voorbij gaat......

  • 23 Mei 2012 - 21:33

    Pap En Mam:

    Heel leuk, die foto's en je verslag van de afgelopen week! Genieten jullie nog even lekker verder daar en we kijken uit naar het volgende verslag!
    Dikke kus van ons

  • 23 Mei 2012 - 22:56

    Broertje:

    Zuster, Ik zie dat jij het nog steeds naar je zin hebt. Moest wel lachen met jou op die olifant. Deed me denken aan kwartet bij oma... Maar nu heb je eindelijk je zin gekregen;) Kijk maar of je nog een verslag maakt of niet, ik zou als ik jouw was beter gaan genieten en alles onthouden voor als je thuiskomt. Dan hebben we tenminste nog wat te buurten!
    Dikke kus van je broertje (die je toch wel een beetje mist om eerlijk te zijn)

  • 24 Mei 2012 - 02:50

    Jacqueline:

    Es! Wauw wat een avonturen heb je al weer allemaal meegemaakt, super leuk om te lezen :D! Ohh en ben echt jaloers op het olifantenwassen :). Ik zit nog steeds in good old Pokhara waar de strikes me om te oren vliegen haha, maar Lieve komt gelukkig morgen! Nog heel veel plezier, ook met Daisy! liefs!

  • 24 Mei 2012 - 10:37

    Jens En Benthe:

    Esther, we vinden de foto's van jou op de olifant heel erg leuk!

  • 24 Mei 2012 - 17:04

    Pippa:

    Superleuk! Ook die foto's zijn echt geweldig! Wees maar blij dat je Nepal uit bent, de ATM's hier werken nu ook al 4 dagen niet meer, dus we komen een beetje krap bij kas :P.
    Veel plezier nog!
    xx

  • 24 Mei 2012 - 17:08

    Pippa:

    Superleuk! Ook die foto's zijn echt geweldig! Wees maar blij dat je Nepal uit bent, de ATM's hier werken nu ook al 4 dagen niet meer, dus we komen een beetje krap bij kas :P.
    Veel plezier nog!
    xx

  • 24 Mei 2012 - 22:55

    De Hogeveentjes:

    Leuke verhalen en mooie foto's Esther! Heel veel plezier nog, groetjes van Donald, Erna, Marilou & Youp

  • 26 Mei 2012 - 15:59

    Lieke:

    Hé Esther, je haalt er echt alles uit wat er in zit zo te lezen, hartstikke leuk, deze kans krijg je misschien niet gauw meer! Geniet nog de komende weken!
    Groeten uit Abbenbroek!!

  • 08 Juni 2012 - 18:39

    Gusta:

    Hee Esther! Super leuk verhaal weer, en die olifantenervaring klinkt echt heel vet. Wel heel erg balen van die stomme **strikes.... Echt frustrerend he! En die nepalezen zelf schieten er ook helemaal niks mee op.. Gelukkig nog wel nog van het mooie uitzicht in de Himalaya kunnen genieten! Tot snel X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Mysore

Nepal & India

Recente Reisverslagen:

07 Juni 2012

The End!

23 Mei 2012

India Trip!

06 Mei 2012

Laatste week Dharan!

26 April 2012

Vele ervaringen later!

13 April 2012

Eerste week Dharan
Esther

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 7358

Voorgaande reizen:

02 April 2012 - 07 Juni 2012

Nepal & India

26 Augustus 2009 - 11 Oktober 2009

Ferrara

Landen bezocht: